پروژه خط انتقال گاز “۴۲ اول سراسری حد فاصل پل کله–کوه نمک(PC)

دسته بندی: خط لوله

کارفرما: شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران

پیمانکار: شرکت پایندان

محل اجرای پروژه: استان اصفهان

مشخصات پروژه: 

پروژه تعویض خط لوله “۴۲ اول سراسری حد فاصل کیلومتر ۹۲۵+۳۲۵ الی ۰۲۶+۴۶۵ خط اول سراسری موجود در دو قطعه به طول کلی ۵۱ کیلومتر شامل ضخامتهای ۰/۵۰۰، ۰/۶۲۵ و ۰/۶۸۸ اینچ و از نوع فولاد API5LX65 به شرح ذیل اجرا می گردد:
الف: قطعه اول:از محدوده کیلومتر ۹۲۵+۳۲۵ خط لوله اول سراسری شروع و بین خطوط اول و دوم سراسری درفاصله ۳ الی۵متری خط لوله اول و به موازات آن به طول تقریبی ۴۱ کیلومتر و تا کیلومتر ۱۱۹+۳۶۶ ادامه می یابد.

ب: قطعه دوم:از محدوده کیلومتر ۸۶۶+۴۵۴ خط لوله اول سراسری در منطقه حسن رباط شروع و بین خطوط اول و سوم سراسری در فاصله ۳ الی ۵ متری خط لوله اول و به موازات آن به طول تقریبی ۱۰ کیلومتر و تا کیلومتر ۰۲۶+۴۶۵ ادامه می یابد.

قرارداد این پروژه از نوع PC به شرح ذیل می باشد .

تامین و تهیه مصالح مورد نیاز پروژه (P):

۱- حمل لوله های خام به کارخانه،عایقکاری و حمل به محل پروژه .

۲- خرید و حمل :عایق سرجوش،الکترود،فیلم رادیوگرافی، داروی ثبوت و ظهور و سایرمصالح مصرفی.

احداث و اجرای پروژه (C):

عملیات اجرائی این پروژه شامل :

مسیر سازی، حفاری کانال، حمل و ریسه لوله ها، خمکاری و جوشکاری، رادیوگرافی، عایقکاری، لوله گذاری، پرکردن کانال، عبور از موانع،اجرای تأسیسات مربوط به ایستگاه ها، حفاظت کاتدیک, تست و راه اندازی، برشکاری،خارج نمودن و حمل لوله های قدیمی میباشد.

پروژه مذکور شامل ۱۱ ایستگاه شیر و انشعاب، دو ایستگاه شیر قطع بین راهی، یک اتصال Hot-Tap، دو اتصال اینترکانکشن، دو خط انتقال برق هر یک به طول ۲.۵ کیلومتر و دو ایستگاه حفاظت کاتدیک می باشد.