پروژه تکمیل مهندسی، خرید و اجرای آتش نشانی، ایمنی و F&G لاوان

دسته بندی: پالایشگاهی و پتروشیمی، پروژه های در حال اجرا

کارفرما: شرکت نفت فلات قاره

پیمانکار: شرکت پایندان

نوع پیمان: EPC

محل اجرای پروژه: -

مشخصات پروژه: 

اغلب آتش سوزی های بزرگ از یک حریق کوچک شروع می شود و به تدریج گسترش می یابد . تعداد قابل توجهی از آتش سوزی ها قابل پیشگیری و پیش بینی اند و چنانچه اقدام لازم صورت گیرد از خسارت سنگین ناشی از حریق کاسته می شود. لذا وجود سیستم هایی که فاجعه را در ابتدای وقوع شناسایی کرده و عکس العمل مناسب و سریع از خود نشان دهد ضروری به نظر می رسد . با استفاده از سیستم های اعلان و اطفاء حریق در همان مراحل اولیه وقوع امکان رویارویی با حریق و جلوگیری از گسترش آن افزایش می یابد . سیستم های آشکار سازی آتش و گاز یا F&G از بهترین سیستم های ایمنی در تاسیسات پیشرفته و حساس صنعتی است که در جهت حفاظت انسان ها و تجهیزات طراحی و پیاده سازی و نصب می گردد.

در این پروژه براساس سیستم ثقلی آب دریا بوسیله لوله هایی به طول ۲۵۰ متر به حوضچه آب ساحلی (Sea Water Intake) منتقل و پس از فیلتراسیون توسط تجهیزات صافی موجود در حوضچه به داخل خطوط انتقال آب پمپاژ میگردد و این فرایند با طی مسیری ۲ کیلومتری تا مخازن نگهداری آب در ناحیه ایستگاه آتش نشانی کامل میگردد. توزیع آب از مخازن بوسیله ۱۰ دستگاه پمپ شروع و شبکه آبرسانی به طول ۳۵ کیلومتر را در سطح جزیره پوشش می دهد . همچنین شبکه ای از تجهیزات اعلان و اطفاء حریق به همراه مراکز کنترل در نواحی صنعتی و غیرصنعتی جهت تامین اهداف پروژه پیش بینی گردیده است.

اجرای ایمن و قابل اعتماد ، تکمیل به موقع و با کیفیت پروژه ، استفاده بهینه از منابع و انرژی ، به کار گیری ماشین آلات و تجهیزات تخصصی و مناسب ، حفظ و ارتقای برند شرکت نزد کارفرمایان جهت اجرای پروژه های مشابه ، بکارگیری و تربیت نیروی انسانی خبره و ایجاد حداقل اثرات زیست محیطی به عنوان اهداف اصلی مطرح اند و پروژه خود را متعهد به اجرای اثر بخش آن میداند.

بخش طراحی و خدمات مهندسی (E):

خدمات در حوزه مهندسی جامع ، پایه و تفصیلی ، مهندسی خرید و ساخت و نصب ، طراحی اصولی مطابق استاندارهای موجود ، معرفی زون های خطر ، طراحی تجهیزات اعلان حریق و جانمایی تجهیزات مطابق استاندارد ، تهیه نقشه های طراحی و اجرایی در بخش های مکانیکال ، الکتریکال ، ایمنی ، پروسس ، پایپینگ ، سیویل ، آرشیتکت ، مخابرات ، کنترل و ابزاردقیق جز تعهدات پروژه می باشد.

بخش تامین و خرید کالا (P):

شناسایی سازندگان ، سفارش ، خرید ، بازرسی و حمل و بیمه کالاهای مورد نیاز پروژه شامل تجهیزات مکانیکال دوار و ثابت تجهیزات صافی آب ، دستگاه کلرزنی آب ، پمپ های انتقال آب الکتریکی و دیزلی ۱۱عدد ، سیستم HVAC و اسپلیت ، خرید لوله های پلی اتیلن و کربن استیل و اتصالات ، لوله های دریایی ۴۲ اینچ ، شیرهای کنترل(Deluge Valve-Butterfly Valve) , تجهیزات برقی و تابلو های برق فشار متوسط و ضعیف ، تابلو UPS ، بانک مخازن و باتری ، کابل های برق و ابزاردقیق ، کنترل ، قدرت و روشنایی ، تجهیزات روشنایی و ارتینگ ، سیستم رادیویی و بیسیم ، سیستم تلفن و شبکه ، خط برق هوایی KV20 ، خرید هایدرانت و مانیتور ، تجهیزات ایمنی صنعتی ، پکیج فوم رسانی ، سیستم اطفا حریق Flooding ، گیج های فشارسنج ، سنسورگازسنج ، تابلو FACP ، سیستم کنترل ابزاردقیق ، شیرهای MOV ، تجهیزات ساختمانی شامل ماسه ، سیمان ، بلوک ، آسفالت ، آجرنما ، سنگ ، درب و پنجره ، سقف کاذب ، دیوارپوش ، فرنیچر ، کف پوش عایق ، رنگ و مسباره مخزن و…

بخش اجرایی (C):

خط لوله ناحیه آبگیر به طول ۲۵۰ متر در مجاورت ساحل Offshore

انتقال آب از دریا به آبگیر ساحلیSea Water Intake

تکمیل آبگیر ساحلی(Sea Water Intake) و نصب تجهیزات صافی و کلرزنی به همراه ۱۲ عدد پمپ آب

محوطه سازی و تکمیل ساختمان ها در ناحیه Intake

محوطه سازی و تکمیل ساختمان ها در ناحیه ایستگاه آتش نشانیFire Station

اجرای مخزن نگهداری آب به همراه استقرار ۱۰ عدد پمپ جهت انتقال آب به سطح جزیره در Fire Station

احداث ساختمان ۲ طبقه جدید کنترل در تاسیسات سلمان

خط لوله انتقال آب و شبکه آب آتش نشانی در سطح جزیره به طول ۳۵ کیلومتر

شبکه کابل فیبر نوری به طول ۱۴ کیلومتر

شبکه توزیع نیروی برق و F&G

بازسازی نیروگاه برق پارسیان

اجرای سیستم اعلام و اطفاءحریق در نواحی صنعتی و غیرصنعتی

 

اضافه کاری : پروژه محوطه سازی نگهداری پسماند های حفاری

در راستای حفظ منابع محیط زیستی و با توجه به آلودگی پسماندهای ناشی از عملیات حفاری چاه های نفت ، عملیات اجرای محوطه سازی و بازیافت پسماندهای حفاری با حجم ۶۰تن میلگرد و ۸۵۰ متر مکعب بتن ریزی در مدت زمان ۶ ماه از آذر ماه ۱۳۹۳ تا اردیبهشت سال۱۳۹۴ اجرا و تحویل کارفرما گردید.