اخبار

انعقاد قرارداد تامین مالی پروژه خط لوله انتقال گاز کیش

قرارداد تامین مالی پروژه خط لوله انتقال گاز کیش بین شرکت پایندان به عنوان پیمانکار اصلی و مشارکت گروه صنعتی البرز گاز و شرکت راهبران فرآورده‌های گازی نیک کیش به عنوان تامین کننده مالی پروژه منعقد گردید. جلسه انعقاد این قرارداد با حضور مدیریت محترم عامل و مدیران شرکت پایندان و همچنین مدیران شرکت‌های عضو کنسرسیوم در دفتر مرکزی پایندان برگزار شد.

در جریان این جلسه جناب آقای دکتر موسوی مدیر عامل محترم شرکت پایندان ضمن آرزوی همکاری پایدار و مثمر ثمر با کنسرسیوم گروه صنعتی البرز گاز و شرکت راهبران فرآورده های گازی نیک کیش، عقد این تفاهمنامه را در راستای مدیریت زنجیره تامین و شناسایی مجموعه های دارای پتانسیل تامین مالی بیان نمودند. ایشان اجرای این پروژه را همسو با شعار انتخاب شده سال ۱۳۹۹ از سوی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) که جهش تولید می باشد دانستند و عنوان کردند یکی از شاخصهای اصلی در جهش تولید، شناسایی و اجرایی سازی مدیریت زنجیره تامین می‌باشد که در این پروژه به شکل مطلوب انجام شده است.

 

در ادامه جناب آقای دکتر دادرس و سرکار خانم شمیم مدیران عامل شرکت‌های عضو کنسرسیوم نیز با ابراز خرسندی از انعقاد این قرارداد، اجرای این پروژه را گام مهمی در تامین سوخت پایدار نیروگاه گازی کیش بعنوان یکی از مناطق مهم آزاد کشور دانستند.

پروژه خط لوله انتقال گاز کیش، به منظور گازرسانی به نیروگاه‌های جزیره کیش، از طریق احداث خط لوله ۱۶ اینچ به طول تقریبی ۵/۸ کیلومتر در جزیره کیش با ظرفیت ۶/۳ میلیون متر مکعب در روز و فشار طراحی ۱۴۶۴ پوند بر اینچ مربع تعریف شده است. همچنین احداث خط لوله ۳۲ اینچ در سرزمین اصلی (منطقه گرزه) به طول تقریبی ۵/۱ کیلومتر به منظور اتصال خط لوله دریایی ۳۲ اینچ موجود تا نقطه اتصال به ابتدای خط لوله ۵۶ اینچ موجود و تکمیل ساختمان مهمانسرای طرح توسعه میدان گازی کیش واقع در جزیره کیش نیز در شرح کار این پروژه قرار دارد. کارفرمای این پروژه شرکت نفت و گاز پارس می‌باشد و اجرای آن ۱۲ ماه به طول خواهد انجامید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *