اخبار

آیین آغاز رسمی عملیات اجرایی ساخت خط لوله انتقال نفت خام گوره به جاسک با ارتباط تصویری ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و وزیر محترم نفت

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران دستور آغاز عملیات اجرایی ساخت خط لوله انتقال نفت خام گوره به جاسک را صادر نمودند. در مراسم آغاز عملیات این پروژه جناب آقای دکتر روحانی به همراه جناب آقای مهندس زنگنه، وزیر محترم نفت به صورت ویدئو کنفرانس با محل اجرای این پروژه در گستره ۱-۴ که مجری آن شرکت پایندان می باشد ارتباط برقرار کردند. جناب آقای دکتر موسوی، مدیریت محترم عامل شرکت پایندان نیز به همراه جمعی از مقامات کشوری، لشکری و محلی از جمله جناب آقای دکتر دهقان، معاون محترم توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران، جناب آقای دکتر همتی، استاندار محترم استان هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده، نماینده محترم ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، جناب آقای دکتر دهقانی، مدیرعامل محترم شرکت مهندسی و توسعه نفت، جناب آقای سقایی، مجری محترم طرح خط لوله گوره-جاسک، نماینده مردم استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و سایر مقامات در محل اجرای پروژه حضور داشتند. طی این ارتباط تصویری که به صورت مستقیم از شبکه خبر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد، در ابتدا اطلاعاتی در خصوص وضعیت فعلی پروژه در اختیار ریاست محترم جمهور قرار گرفت و سپس با دستور ایشان لوله گذاری پروژه آغاز گردید.

در این مراسم، پیش از آغاز ارتباط تصویری با محل اجرای پروژه، جناب آقای مهندس زنگنه، طرح خط لوله گوره به جاسک و پایانه صادراتی نفت در منطقه مکران را به نقل از مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) استراتژیک ترین طرح دولت برشمردند و ضمن ارائه گزارشی از چالش های موجود و دستاوردهای کسب شده در انجام این طرح عظیم، پیشرفت فیزیکی طرح را بیش از ۴۰ درصد عنوان نمودند.

در ادامه در ارتباطی تصویری با محل پروژه، جناب آقای دکتر دهقان طی ارائه گزارشی به ریاست محترم جمهور در خصوص وضعیت اجرای پروژه، ابراز امیدواری کردند که این طرح تا انتهای سال ۱۳۹۹ به بهره برداری برسد.

همچنین جناب آقای دکتر همتی نیز گزارش کوتاهی در خصوص وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان هرمزگان خدمت ریاست محترم جمهور ارائه کردند.

پس از آن ریاست محترم جمهور با ذکر نام خداوند بزرگ و یاد شهدا، به ویژه شهدای واقعه هفتم تیر و با توسل به روح امام هشتم، حضرت امام رضا (ع)، دستور آغاز لوله گذاری خط لوله گوره به جاسک را صادر نمودند و پیرو دستور ایشان همکاران شرکت پایندان با استفاده از ناوگان ماشین آلات فعال شرکت در این پروژه، عملیات لوله گذاری را آغاز نمودند.

در ادامه مراسم، ریاست محترم جمهور ضمن برشمردن دلایل اهمیت استراتژیک طرح انتقال نفت خام به پایانه نفتی جاسک، به سرانجام رساندن این طرح را از بزرگترین دغدغه های خود طی دو دولت یازدهم و دوازدهم عنوان کردند و محدودیتهای اعمال شده از طریق تحریمهای ظالمانه بین المللی را چالشی بزرگ در سر راه اجرای طرح عنوان کردند که نهایتا باعث کسب دستاوردهای متعددی برای کشور گردید که از جمله آنها به ساخت ورقهای مورد نیاز این خطوط لوله در کشور اشاره نمودند.

ایشان مهمترین دست آورد این پروژه را عدم توقف صادرات نفت کشور در صورت بسته شدن احتمالی تنگه هرمز عنوان نمودند و اجرای آن را با توجه به محدودیتهای اعمال شده از سوی تحریمها، واقعه مهمی در تاریخ انرژی کشور برشمردند.

رییس جمهور هدف دیگر این طرح را توسعه سواحل مکران اعلام کردند و ابراز امیدواری کردند که با اجرای این طرح، امکان بهره برداری بیشتر از ظرفیتهای این منطقه ایجاد گردد.

 

ارتباط تصویری رییس جمهور

ارتباط تصویری وزیر نفت

 

ارتباط تصویری رییس جمهور

ارتباط تصویری پخش شبکه خبر

 

محل برگزاری مراسم

مراسم آغاز لوله گذاری پروژه گوره-جاسک

 

 

 

مهمانان مراسم آغاز لوله گذاری پروژه گوره-جاسک

آغاز عملیات لوله گذاری پروژه گوره-جاسک

 

آغاز عملیات لوله گذاری پروژه گوره-جاسک

مراسم آغاز لوله گذاری پروژه گوره-جاسک

 

ارائه توضیحات از سوی آقایان دکتر دهقان و همتی به رییس جمهور

آغاز عملیات لوله گذاری پروژه گوره-جاسک

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *