اخبار

پایندان نماد خودباوری ملی در پروژه فاز 14 پارس جنوبى

به گزارش روابط عمومی شرکت پایندان، طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی به عنوان بزرگترین مخزن گازی کشور و جهان که نیمی از ذخائر گاز طبیعی ایران را در خود جای داده، از سال 1377 به صورت 24 فاز خشکی و دریایی در دستور کار وزارت نفت قرار گرفته است.
طرح توسعه فاز 14 میدان گازی پارس جنوبی که آخرین مراحل احداث خود را طی می‌کند، با سرمایه‌گذاری 5.24 میلیارد دلاری از سال 1389 با مشارکت هشت شرکت داخلی از جمله شرکت پایندان به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ انرژی گستر سینا آغاز شده است و هم اکنون پروژه‌های در دست احداث این شرکت در فاز 14، 89 درصد پیشرفت فیزیکی را نشان می‌دهد.

 

 

پایندان به عنوان یکی از شرکت‌های زبانزد در طرح توسعه فاز 14 پارس جنوبی، افزون بر سه هزار نیروی شرکتی و پیمانکار در این پروژه دارد و تا کنون نیز ضمن انجام بیش از 35 میلیون نفرساعت کارکرد بدون حادثه منجر به فوت، عملیات اجرایی ترین چهار گازی، واحد 107 تِرِین 2، واحد 116 تِرِین 2 و 111 تِرِین‌های چهار، پنج و 6 را به اتمام رسانده است.
عملیات احداث خط لوله انتقال گاز ترش از فاز 14 به پالایشگاه نهم در کمتر از پنج ماه، پیش راه‌اندازی تِرِین 4 گازی و تحویل به شرکت راه‌انداز در کمتر از 3 ماه از جمله رکوردهای بی‌سابقه پایندان در این پروژه بزرگ به شمار می‌رود.
با توجه به آخرین مراحل راه‌اندازی تِرِین 3 گازی فاز 14 پارس جنوبی توسط پایندان و تحویل به شرکت بهره‌بردار در اواسط آبان ماه که منجر به انتقال گاز تولیدی در این تِرِین به خط سراسری و جبران بخش قابل توجهی از نیاز کشور به گاز در زمستان پیش رو خواهد شد،