اخبار

بومی‌سازی شیرهای کنترلی طولانی‌ترین خط لوله انتقال نفت خاورمیانه

مدیرعامل شرکت پایندان از بومی‌سازی شیرهای کنترلی «تلمبه‌خانه شماره ۵» طرح انتقال نفت گوره – جاسک به عنوان طولانی‌ترین خط لوله انتقال نفت خاورمیانه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت پایندان، اکبر دادخواه با اعلام این خبر اظهار کرد: شیرهای کنترلی از جمله تجهیزات ابزاردقیقی هستند که در اکثر صنایع از جمله پالایشگاه ها و صنایع نفت و گاز، مواد شیمیایی و دارویی، صنایع غذایی، نیروگاه‌های تولید برق و … مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مدیرعامل پایندان راه اندازی، توقف و هدایت جریان سیالات یا تنظیم و کاهش نرخ جریان، کاهش و تنظیم فشار را از عملکرد‌های اصلی شیرهای کنترلی خواند و افزود: این شیرها با توجه به اهمیتی که در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی دارند، در گذشته از خارج از کشور خریداری و تأمین می‌شدند اما شرکت پایندان به عنوان یکی از شرکت‌های معتبر حوزه EPC در کشور در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «تولید داخلی یکی از کلیدهای نجات کشور از مشکلات اقتصادی است» بومی‌سازی این تجهیز مهم را در دستور کار قرار داد.

وی ادامه داد: بر همین اساس با بهره‌مندی از توانمندی مهندسان ایرانی و شرکت‌های دانش بنیان، برای نخستین بار طراحی، ساخت و بومی‌سازی شیر کنترلی ۲۴ اینچ با کلاس فشاری ۹۰۰ در داخل کشور انجام شد.

مدیرعامل شرکت پایندان گفت: خوشبختانه پس از تایید تمام آزمایش‌های کارخانه‌ای، شیرهای کنترلی یاد شده در تلمبه خانه شماره ۵  طرح مذکور نصب شد تا بار دیگر شاهد توان فنی و دانش مهندسان ایرانی باشیم.

بر اساس این گزارش، طرح عظیم انتقال نفت خام گوره – جاسک از مهم‌ترین پروژه‌های شرکت مهندسی و توسعه نفت است که شرکت پایندان به عنوان یکی از پیمانکاران اصلی این پروژه ملی، ایفای نقش می‌کند.