اخبار

بازدید مدیرعامل هلدینگ انرژی گستر سینا از پروژه پایندان در پتروشیمی کیان

به گزارش روابط عمومی شرکت پایندان ، این بازدید بعدازظهر امروز چهارشنبه 11 اسفند 1401 با حضور معاونین هلدینگ، مدیرعامل شرکت پایندان و معاون پالایشگاه و پتروشیمی این شرکت با حضور در شهرستان عسلویه صورت گرفت.

شرکت پتروشیمی کیان در سال ۱۳۹۱ به عنوان مجری طرح اُلفین ۱۲ و آروماتیک ۵ تاسیس شد. طرح پتروشیمی کیان در ابتدا به صورت  یک مجتمع پتروپالایشگاهی شامل یک واحد پیش تفکیک خوراک آروماتیک و الفین به همراه تعدادی واحد پایین دستی تعریف شده بود. پیرو عدم قطعیت اختصاص خوراک میعانات گازی به طرح، امکان اجرای تعدادی از واحدها شامل واحد پیش تفکیک خوراک و واحد آروماتیک وجود نداشت لذا بعد از بررسی به عمل آمده در فرآیند مطالعات مفهومی مجتمع و با توجه به نتایج حاصله از بخش مطالعات بازار علاوه بر حذف واحدهای مذکور تعدادی از واحدهای پایین دستی نیز با مبنای حداکثر وفاداری به طرح مصوب اولیه دست خوش تغییرات شدند.

 

 

واحد الفین با در نظر گرفتن خوراک گاز مایع به همراه واحدهای استخراج بنزن، بوتادین و هیدرو دی آلکیلاسیون در بالادست و تعدادی واحدهای پایین دستی در شاخه‌های اتیلن، پروپیلن و بنزن شامل واحدهای اتیل بنزن، استایرن مونومر، پلی‌اتیلن سنگین، پروپیلن اکساید و اکسو الکل به عنوان ساختار نهایی مجتمع است.

 

 

پروژه الفین مجتمع پتروشیمی کیان از دی ماه سال جاری توسط شرکت پایندان آغاز شد که این شرکت با اتکا به دانش داخلی و نیروهای بومی اقدام به احداث این پروژه کرده است. این طرح در دوران ساخت برای ۳ هزار و ۱۰۰ نفر در ماه و در دوران بهره‌برداری برای ۷۰۳ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

 

 

ایجاد ساختمان‌های کارگاه پروژه شامل دفاتر اداری، رستوران، کلینیک، آتش نشانی، ایمنی، سوله‌های مرتبط، محوطه سازی و اقدامات مربوط به نصب و احداث ساختمان عملیات سیویل، لوله‌کشی زیرزمینی و ساختمان‌های صنعتی پروژه از جمله مأموریت‌های پایندان در این پروژه است.